torsdagen den 24:e november 2011

Efter första kuren

video

Bifogar även lite bilder från idag:

 Min droppkompis. 2 påsar koksalt och 1 påse cellgift Taxotere.
Min "port-a-caht" sitter strax ovanför vänster bröst, precis under ärret som syns lite rödaktig överst i bilden. Det går en slang genom ådern lite hit och dit innan den når ett av förmaken till hjärtat. Det tog en timme för sköterskan att hitta ingången, troligen för att jag fortfarande vad svullen efter operationen. Nästa gång går det bättre. De var så gulliga hela tiden. En bild på hur porten ser ut finns en bit ner.
När jag kom hem vid 13.30 hade naglarna redan fått vita streck i sig. Det hade jag inte i morse. Har köpt en avocadoolja som jag nu ska smörja med och dessutom stärkande lack så att naglarna inte blir så sköra. En mycket vanlig biverkan. I värsta fall kan de ramla av, men det hoppas jag inte händer.







Bilden på port-a-cath hittade jag här.

4 kommentarer:

  1. Usch, det låter hemskt att naglarna kanske kan ramla av =( Kram på dig! =)

    SvaraRadera
  2. Ditt kloka inlägg på Johan M´s fb-sida förde mig hit! All kärlek och styrka till dig!

    SvaraRadera
  3. Så kul att se Murre också =)

    Allt kommer gå bra och vi tänker på dig!

    Kram för tusende gången =)

    SvaraRadera